Семидубська громада
Рівненська область, Дубенський район

ПРАВОВА ДОПОМОГА: Як отримати статус багатодітної сім’ї?

Дата: 16.08.2021 10:13
Кількість переглядів: 1581

Фото без описуВідповідно до Закону України «Про охорону дитинства», багатодітна сім’я – сім’я, в якій подружжя (чоловік та жінка) перебуває у зареєстрованому шлюбі, разом проживає та виховує трьох і більше дітей, у тому числі кожного з подружжя, або один батько (одна мати), який (яка) проживає разом з трьома і більше дітьми та самостійно їх виховує.

До складу багатодітної сім’ї включаються також діти, які навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах, – до закінчення навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років.

Дитячим будинкам сімейного типу та прийомним сім’ям, в яких не менше року проживають відповідно троє або більше дітей, а також сім’ям (крім багатодітних сімей), в яких не менше року проживають троє і більше дітей, враховуючи тих, над якими встановлено опіку чи піклування, надаються також певні пільги, які передбачені для багатодітних сімей.

Для оформлення статусу багатодітної сім’ї і отримання посвідчення одному з батьків необхідно звернутися до структурного підрозділу районних держадміністрацій, міської держадміністрації Києва, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (в Центр надання адміністративних послуг у разі його наявності) за місцем реєстрації та подати такі документи:

  • заяву одного з батьків про видачу посвідчень;
  • копії свідоцтв про народження дітей. У разі народження дитини поза межами України – копії свідоцтва про народження дитини з нотаріально завіреним перекладом на українську мову;
  • копії свідоцтва про шлюб (крім батьків, які не перебувають у шлюбі);
  • копії сторінок паспорта громадянина України батьків з даними про прізвище, ім’я, по батькові, дату видачі паспорта та місце реєстрації;
  • копію посвідки на проживання батьків, якщо вони є іноземцями або особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах;
  • довідку про склад сім’ї;
  • фотографії (батьків та дітей у віці від 6 до 18 років) розміром 3х4;
  • довідку з загальноосвітнього, професійно-технічного, вищого навчального закладу (для осіб від 18 до 23 років, які навчаються за денною формою навчання);
  • довідку про реєстрацію місця проживання або перебування особи під час навчання (для осіб від 18 до 23 років, які навчаються за денною формою навчання);
  • довідку структурного підрозділу районної, районної в м. Києві держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради про те, що батькам за місцем реєстрації посвідчення не видавались (у разі, коли місце прописки батьків різне).

У разі переміщення багатодітній сім’ї з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції або населеного пункту, розташованого на лінії зіткнення, в іншій адміністративно-територіальній одиниці посвідчення видаються структурним підрозділом районної, районної в місті Києві держадміністрації, виконавчим органом міської, районної в місті (в разі її утворення) ради одного з батьків за місцем реєстрації після подання вищевказаних документів та надання додатково копії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб з відміткою територіального підрозділу Державної міграційної служби України про реєстрацію їх місця проживання.

Посвідчення видаються одному з батьків багатодітної сім’ї протягом десяти робочих днів після подання зазначених документів для оформлення багатодітної сім’ї. Також відзначимо, що посвідчення видаються безкоштовно.

Дітям з багатодітної сім’ї посвідчення видаються з шести років. При досягненні дитиною 14-річного віку в посвідчення вклеюється нова фотографія.

Термін дії посвідчень визначається окремо для кожної багатодітної сім’ї. Для продовження терміну дії посвідчень батьками в структурний підрозділ районної, районної в місті Києві держадміністрації, виконавчого органу міської ради подається довідка про склад сім’ї, копії свідоцтв про народження дітей та / або довідка із загальноосвітнього, професійно-технічного, вищого навчального закладу (для осіб від 18 до 23 років у разі, якщо вони навчаються за денною формою навчання).

Додатково повідомляємо, що при виникненні додаткових запитань та необхідності більш детальних роз’яснень законодавства, Ви маєте можливість зателефонувати за номерами телефонів: (03656) 2-10-08, (098) 815-07-37, (099) 938-25-83 з понеділка по п’ятницю з 8.00 год. до 17.00 год., оскільки на період запровадження карантину з метою протидії поширенню коронавірусу COVID-19 в Україні прийом громадян здійснюється в телефонному режимі. Адреса відділу «Дубенське бюро правової допомоги» для листування: м. Дубно, вул. Грушевського, 134, каб. 212, 213, електронна пошта: dubenske@legalaid.rv.ua.

Також повідомляємо, що Ви маєте можливість отримати правову консультацію, звернувшись до Єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за безкоштовним телефоном 0 800 213 103, або інформаційно-довідкової системи консультацій за посиланням: https://wiki.legalaid.gov.ua.

 

Анатолій Андріюк,

начальник відділу «Дубенське бюро правової допомоги» Рівненського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь