Аналіз регуляторного впливу регуляторного акту: проект рішення сесії Семидубської сільської ради «Про затвердження Положення та встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2022 рік»
Відповідно до актів Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої Постанови Кабінету Міністрів України № 308 від 11.03.2004 р.
Назва регуляторного акту: проект рішення сесії Семидубської сільської ради «Про затвердження Положення та встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2022 рік»
Регуляторний орган: Семидубська сільська рада Дубенського району Рівненської області
Розробники документа: відділ з питань земельних ресурсів
Контактний телефон: (03656) 79-2-43
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати.
Податковим кодексом України ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки. Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб'єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності). Базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації.
Суттєве збільшення ставок земельного податку в період 2020 та 2021 років наступило в наслідок запровадження коефіцієнту щорічної індексації.
Згідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів відносяться до виключної компетенції сесії ради. Враховуючи положення Податкового кодексу України та Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, виникає необхідність встановити на території Семидубської сільської ради ставки земельного податку на 2022 рік».
2. Визначення цілей державного регулювання.
Впровадження регуляторного акта дозволить забезпечити реалізацію державної політики в податковій сфері, зокрема вимог Податкового кодексу України, спрямовану на поповнення дохідної частини сільського бюджету для забезпечення реалізації програм соціально-економічного розвитку селища.
Проект рішення є нормативно - правовим актом, який спрямовано на визначення місцевого податку, що встановлюється на території Семидубської сільської ради.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей.
Перша альтернатива — залишити ситуацію без змін та відмовитись від регулювання.
Ця альтернатива не може бути прийнятою для органів місцевого самоврядування, оскільки буде не дотримана вимога до п.12.4.4 ст.12 Податкового кодексу України.
Друга альтернатива — прийняття рішення про встановлення податку.
Перевагою даної альтернативи є виконання вимог чинного законодавства у сфері оподаткування.
Обраний спосіб:
- відповідає вимогам чинного законодавства;
- забезпечує досягнення цілей державного регулювання;
- забезпечує реалізацію принципів державної регуляторної політики.
4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей.
Вирішення проблеми щодо врегулювання питань справляння сплати земельного податку на 2022 рік на території Семидубської сільської ради пропонується шляхом прийняття відповідного рішення Семидубської сільської ради. Запропонований спосіб досягнення цілей є єдиним і безумовним шляхом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов'язковості виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм зазначеного рішення.
5. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.
Враховуючи що виконання зазначеного рішення є загальнообов`язковим для всіх учасників правовідносин у системі оподаткування, досягнення цілей, передбачених п.2 цього Аналізу, вбачається цілком реальним.
Рішення буде запроваджено на належному рівні і підлягатиме обов`язковому виконанню органами державної податкової служби та платниками податків.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта.
Запропонований акт стосується інтересів держави, суб'єктів господарювання, населення.
Аналіз вигод і витрат
Сфера регулювання |
Вигоди |
Витрати |
Держава |
Забезпечення відповідних надходжень до сільського бюджету від сплати земельного податку.
Створення фінансових можливостей для задоволення соціальних та інших потреб сільської ради. |
Витрати на проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування |
Суб'єкти господарювання |
Створення прозорого механізму регулювання сплати земельного податку. |
Затрати часу необхідні вивчення нормативно-правової бази з даного питання |
Населення |
Забезпечення умов для покращення рівня соціальної захищеності територіальної громади за рахунок прогнозованих надходжень до бюджету від сплати земельного податку |
Витрати незначні |
7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акту.
Згідно вимог чинного законодавства строк дії запропонованого регуляторного акта обмежений. Строк дії регуляторного акта з 01.01.2022 року із можливістю внесення до нього та його відміни у разі зміни чинного законодавства чи в інших необхідних випадках.
8. Визначення показників результативності регуляторного акту.
Відстеження ефективності дії зазначеного регуляторного акта передбачається за наступними критеріями:
- нормативна грошова оцінка земельних ділянок;
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акту.
Основними заходами, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта, є аналіз статистичної інформації за даними бухгалтерського відділу сільської ради.
Розробником проекту рішення є відділ з питань земельних ресурсів Семидубської сільської ради.
Сільський голова Микола КОВАЛЬЧУК